In acest moment, lucrarile de la autostrada Orastie – Sebes – Sibiu, lotul trei de 22 de km , sunt executate de catre compania italiana Impregilo Group. Prin contractul semnat de catre acestia, firma italiana s-a angajat sa finalizeze autostrada intre intre localitatile Cunta din judetul Alba şi Saliste din Sibiu. Dupa aceea, italienii au subcontractat executarea unor foarte mari parti din lucrarea contractata societatii POMPONIO, care a avut, pe rand, sediul social in judetul Alba, apoi in Hunedoara pentru ca in cele din urma sa se mute la Bucuresti. Din nefericire pentru societatea din Italia, anul trecut, presdintele IMPREGILO, Massimo Ponzellini, a fost arestat de catre Polizia Tributaria a garzii de Finante si de catre Procuratura din Milano, pentru acte de coruptie, facturari fictive si spalare de bani si pentru mai multe capete de acuzare.
Din cauza unor probleme tehnice neprevăzute sau evaluate necorespunzător la viaductul de la Aciliu, constructorul Impregilo, care a câștigat licitația de execuție a tronsonului 3 de autostradă în zona Sebeș – Sibiu, respectiv Cunța – Săliște, care face parte din Coridorul IV Paneuropean, finanțat de către Comisa Europeană, se vede în imposibilitatea de a preda lucrările contractate la termenul stabilit, respectiv aprilie 2013, termen amânat ulterior pentru primăvara anului 2014.
Cea mai mare problemă constă în faptul că nu s-a reușit stabilizarea solului, respectiv pilonii de susținere ai celui mai înalt viaduct sau pod din România. Acesstia, care vor avea 80 de metri înălțime, își pierd stabilitatea din cauza alunecărilor și prăbușirilor din adâncime de teren, fapt ce antrenează imposibilitatea finalizării autostrăzii pe porțiunea tronsonului de autostradă suspendat.
Problema instabilității solului este una specifică și foarte cunoscută pentru întreg Podișul Secașelor, făcând de zeci de ani mari probleme drumului național DN1, pe porțiunea Sebeș – Sibiu și pe mai multe drumuri județene din Alba și Sibiu.
Societatea Impregilo a solicitat suplimentarea fondurilor alocate inițial prin contract pentru viaductul de la Aciliu dar, inca nu s-a reusit finalizarea negocierilor intre firma italiana, guvernul Romaniei si Comisia europeana!
Problema este însă imposibilitatea obiectivă a finalizării lucrărilor atâta timp cât viaductul nu se poate realiza, iar chestiunea fondurilor alocate este una esențială, valoarea stabilizării terenului putând să impună creșterea costurilor cu sume de zeci de milioane de euro.
Advertisement
Din pacate pentru noi, in acest moment, lucrarile de la autostrada Orastie – Sebes – Sibiu, care sunt executate de catre compania italiană Impregilo Group, nu vor fi terminate cand ni s-a promis Printr-un contract semnat de catre IMPREGILO, italienii de la aceasta companie s-au angajat sa finalizeze autostrada intre între localităţile Cunţa din judeţul Alba şi Sălişte din Sibiu pana in aprilie 2013! Dupa aceea, italienii au subcontractat executarea unor foarte mari parti din lucrarea contractata societatii POMPONIO, care a avut, pe rand, sediul social in judetul Alba, apoi in Hunedoara pentru ca in cele din urma sa se mute la Bucuresti. Din nefericire pentru societatea din Italia, anul trecut, presedintele IMPREGILO, Massimo Ponzellini, a fost arestat de catre Polizia Tributaria a garzii de Finante si de catre Procuratura din Milano, pentru acte de coruptie, facturari fictive si spalare de bani si pentru mai multe capete de acuzare.
Related Topics:
Continue Reading
Advertisement
You may like
5 Comments
5 Comments
simuc
mai 15, 2013 at 6:54 pm
Mare aiureala cu autostrada. Bani furati de la noi toti.
Ba nu e ok terenul, ba nu ajung banii pt nu stiu ce, ba ploua sau vin Pastile si …no
De udne atatia bani va trebe oameni buni ca n-o sa gatai nici in 2100!
Nu s-a construit totul cap-coada in termenul agreat ? Atunci luati toti banii inapoi de pe contracte + penalizari pentru perturbarea si acte de terorism impotriva intregii natiuni, dpdv economic, social. Daca falimenteaza firmele, urmariti patronii si confiscate bunurile toate pana la recuperarea prejudiciilor (pana la toate rudele de gradul I) + bagat la inchisoare min 6 luni.
Noi licitatii plecand de la principiul castiga acela care se incadreaza intr-un buget maxim, insa prioritar e raportul calitate/pret … si nu doar pretul. Sa se tina cont si de reputatia si portofoliile avute, etc.
Pai ce studii geologice si de fezabilitate s-au facut ? Ecscroci !!! JAF si TERORISM impotriva intereselor a 21,000,000 persoane !
Folosim cookie-uri pe site-ul nostru pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și vizitele repetate. Făcând clic pe „Accept toate”, sunteți de acord cu utilizarea TOATE cookie-urile. Cu toate acestea, puteți accesa „Cookie Settings” pentru a oferi un consimțământ controlat.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Durată
Descriere
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
simuc
mai 15, 2013 at 6:54 pm
Mare aiureala cu autostrada. Bani furati de la noi toti.
Ba nu e ok terenul, ba nu ajung banii pt nu stiu ce, ba ploua sau vin Pastile si …no
De udne atatia bani va trebe oameni buni ca n-o sa gatai nici in 2100!
mishu
mai 16, 2013 at 8:10 am
IMPREGILO=cine lucra la ei stiu ce lucrari naspa se fac
orastie
mai 16, 2013 at 8:13 am
Contur pe banii mei si ai tai ca altceva nimic nu se vede.
D.A.
mai 21, 2013 at 11:29 am
Pana sa facem o tura pe autrostrada vor trece ani buni.
NU avem sansa in 2-3 ani.
un om normal
iulie 13, 2013 at 5:34 pm
Nu s-a construit totul cap-coada in termenul agreat ? Atunci luati toti banii inapoi de pe contracte + penalizari pentru perturbarea si acte de terorism impotriva intregii natiuni, dpdv economic, social. Daca falimenteaza firmele, urmariti patronii si confiscate bunurile toate pana la recuperarea prejudiciilor (pana la toate rudele de gradul I) + bagat la inchisoare min 6 luni.
Noi licitatii plecand de la principiul castiga acela care se incadreaza intr-un buget maxim, insa prioritar e raportul calitate/pret … si nu doar pretul. Sa se tina cont si de reputatia si portofoliile avute, etc.
Pai ce studii geologice si de fezabilitate s-au facut ? Ecscroci !!! JAF si TERORISM impotriva intereselor a 21,000,000 persoane !