Connect with us

Autostrada Orastie-Sebes-Sibiu prinde contur! Atat deocamdata!

Published

on

Autostrada Orastie-Sebes-Sibiu prinde contur! Atat deocamdata! orastie sebes sibiu

orastie-sebes-sibiu1  Autostrada Orastie-Sebes-Sibiu prinde contur! Atat deocamdata! orastie sebes sibiu1

In acest moment, lucrarile de la autostrada Orastie – Sebes – Sibiu, lotul trei de 22 de km , sunt executate de catre compania italiana Impregilo Group. Prin contractul semnat de catre acestia, firma italiana s-a angajat sa finalizeze autostrada intre intre localitatile Cunta din judetul Alba şi Saliste din Sibiu. Dupa aceea, italienii au subcontractat executarea unor foarte mari parti din lucrarea contractata societatii POMPONIO, care a avut, pe rand, sediul social in judetul Alba, apoi in Hunedoara pentru ca in cele din urma sa se mute la Bucuresti. Din nefericire pentru societatea din Italia, anul trecut, presdintele IMPREGILO, Massimo Ponzellini, a fost arestat de catre Polizia Tributaria a garzii de Finante si de catre Procuratura din Milano, pentru acte de coruptie, facturari fictive si spalare de bani si pentru mai multe capete de acuzare.

Din cauza unor probleme tehnice neprevăzute sau evaluate necorespunzător la viaductul de la Aciliu, constructorul Impregilo, care a câștigat licitația de execuție a tronsonului 3 de autostradă în zona Sebeș – Sibiu, respectiv Cunța – Săliște, care face parte din Coridorul IV Paneuropean, finanțat de către Comisa Europeană, se vede în imposibilitatea de a preda lucrările contractate la termenul stabilit, respectiv aprilie 2013, termen amânat ulterior pentru primăvara anului 2014.

Cea mai mare problemă constă în faptul că nu s-a reușit stabilizarea solului, respectiv pilonii de susținere ai celui mai înalt viaduct sau pod din România. Acesstia, care vor avea 80 de metri înălțime, își pierd stabilitatea din cauza alunecărilor și prăbușirilor din adâncime de teren, fapt ce antrenează imposibilitatea finalizării autostrăzii pe porțiunea tronsonului de autostradă suspendat.

Problema instabilității solului este una specifică și foarte cunoscută pentru întreg Podișul Secașelor, făcând de zeci de ani mari probleme drumului național DN1,  pe porțiunea Sebeș – Sibiu și pe mai multe drumuri județene din Alba și Sibiu.
Societatea Impregilo a solicitat suplimentarea fondurilor alocate inițial prin contract pentru viaductul de la Aciliu  dar, inca nu s-a reusit finalizarea negocierilor intre firma italiana, guvernul Romaniei si Comisia europeana!
Problema este însă imposibilitatea obiectivă a finalizării lucrărilor atâta timp cât viaductul nu se poate realiza, iar chestiunea fondurilor alocate este una esențială, valoarea stabilizării terenului putând să impună creșterea costurilor cu sume de zeci de milioane de euro.

Advertisement

Din pacate pentru noi, in acest moment, lucrarile de la autostrada Orastie – Sebes – Sibiu, care sunt executate de catre compania italiană Impregilo Group, nu vor fi terminate cand ni s-a promis Printr-un contract semnat de catre IMPREGILO, italienii de la aceasta companie s-au angajat sa finalizeze autostrada intre între localităţile Cunţa din judeţul Alba şi Sălişte din Sibiu pana in aprilie 2013! Dupa aceea, italienii au subcontractat executarea unor foarte mari parti din lucrarea contractata societatii POMPONIO, care a avut, pe rand, sediul social in judetul Alba, apoi in Hunedoara pentru ca in cele din urma sa se mute la Bucuresti. Din nefericire pentru societatea din Italia, anul trecut, presedintele IMPREGILO, Massimo Ponzellini, a fost arestat de catre Polizia Tributaria a garzii de Finante si de catre Procuratura din Milano, pentru acte de coruptie, facturari fictive si spalare de bani si pentru mai multe capete de acuzare.

Continue Reading
Advertisement

5 Comments

5 Comments

  1. simuc

    mai 15, 2013 at 6:54 pm

    Mare aiureala cu autostrada. Bani furati de la noi toti.
    Ba nu e ok terenul, ba nu ajung banii pt nu stiu ce, ba ploua sau vin Pastile si …no
    De udne atatia bani va trebe oameni buni ca n-o sa gatai nici in 2100!

  2. mishu

    mai 16, 2013 at 8:10 am

    IMPREGILO=cine lucra la ei stiu ce lucrari naspa se fac

  3. orastie

    mai 16, 2013 at 8:13 am

    Contur pe banii mei si ai tai ca altceva nimic nu se vede.

  4. D.A.

    mai 21, 2013 at 11:29 am

    Pana sa facem o tura pe autrostrada vor trece ani buni.
    NU avem sansa in 2-3 ani.

  5. un om normal

    iulie 13, 2013 at 5:34 pm

    Nu s-a construit totul cap-coada in termenul agreat ? Atunci luati toti banii inapoi de pe contracte + penalizari pentru perturbarea si acte de terorism impotriva intregii natiuni, dpdv economic, social. Daca falimenteaza firmele, urmariti patronii si confiscate bunurile toate pana la recuperarea prejudiciilor (pana la toate rudele de gradul I) + bagat la inchisoare min 6 luni.
    Noi licitatii plecand de la principiul castiga acela care se incadreaza intr-un buget maxim, insa prioritar e raportul calitate/pret … si nu doar pretul. Sa se tina cont si de reputatia si portofoliile avute, etc.
    Pai ce studii geologice si de fezabilitate s-au facut ? Ecscroci !!! JAF si TERORISM impotriva intereselor a 21,000,000 persoane !

Leave a Reply

Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *